25-12-05 - Reisverslag uit Wartook, Australië van roos, tobias,marleen, marius en karin polman - WaarBenJij.nu 25-12-05 - Reisverslag uit Wartook, Australië van roos, tobias,marleen, marius en karin polman - WaarBenJij.nu

25-12-05

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg roos, tobias,marleen, marius en karin

26 December 2005 | Australië, Wartook

25 december 2005
De grand canyons in victoria?
Jazeker! Zo heten ze. Prachtige tocht gemaakt over deze speciale rotsen. Ze hadden de berg wat mij betrefd best ‘de olifant’mogen noemen. De kleur en de ruwe vormen lijken op een sterk uitvergrootte olifantenhuid. Het is bijna niet mogelijk om erover te vertellen het is te mooi, vandaar de tip om ook de fotos te bekijken (als dat tenminste is gelukt...)
Het was bewolkt en niet warm of benauwd vandaag. Prima weer voor een bergwandeling. Marleen zegt dat ze geen zin heeft in een geasfalteerde toeristische route. Er wordt haar beloofd dat ze haar zin zal krijgen. Ondanks de kerst zijn er toch een aantal toeristen op de weg. Vooral indische en chinese mensen. Zij vieren geen kerst dus het lijkt vrij logisch. De australiers zitten vandaag binnen aan de familiebrunch/diner.
We starten de wandeling en hij begint meteen goed. We moeten een paar stenen over springen om over de uitloper van een beekje te komen. De mooiste rotsformaties liggen voor ons en we kunnen er overheen. Het lijkt alsof je net als in je kindertijd heerlijk over stenen kunt springen en jezelf een weg banen over een stromende rivier in de bergen. De stenen zijn nu alleen gemiddeld 3 kubieke meter groot en zowel rond als plat van vorm. Veel rotsen zijn door reuzenkracht op elkaar gestapeld. De natuur heeft een bijzonder architectonisch talent. Ook oma klimt mee en met veel plezier. Doordat je je geen seconde verveeld en voortdurend je aandacht bij het klimmen moet houden word je minder snel moe.
De wandeling heet de grand canyon omdat je ook tussen rotspartijen en kloven door moet klimmen. Af en toe een stukje aangelegde zandtrap, wat veel vermoeiender is. De totale klim zal ongeveer 2,5 kilometer beslaan. Opa en oma slaan halverwege af en gaan via een alternatieve route naar beneden. Best link als het glad is en een aanslag op je knieeen.
Wij vervolgen de tocht. Ik verwacht af en toe een slang onder een steen of uit een spelonk maar ze laten zich niet zien gelukkig. Ik ben een beetje een scheiterd dus zie ze liever in artis. Na een tocht van 2 uur klimmen bereiken we eindelijk de top. Het waait enorm en je moet goed op jezelf passen. Het is hoog en steil en gevaarlijk. Tobias tart het noodlot en wil een foto van zichzelf op de rand van de rotsen boven de afgrond. Ik waarschuw hem nogmaals voor de wind. Alles gaat goed. Marius heeft hoogtevrees maar het lukt hem toch om veilig achter het hek het uitzicht over de vallei beneden ons te bewonderen.
Nu weer naar beneden. Je moet zo goed opletten waar je stapt waardoor je veel minder tijd hebt om op je omgeving te letten. Na drie uur staan we weer beneden met een voldaan gevoel.
Tot morgen maar weer en geniet van de vrije dagen. Ook beterschap familie van de broek. wat een ellende...
doei

  • 26 December 2005 - 17:13

    Oma Polman:

    is het een beetje kerst bij jullie? Hier is het aan het sneeuwen. Ik ben nu bij Stan en Wilma en Max het is nu 2e kerstdag 18.00 uur, we gaan zo eten.Geen kangaroebiefstuk. Gisteren ben ik bij Jules en Erna en de kinderen geweest.Het was heel gezellig. Ik hoop dat jullie het heel gezellig hebben. Nog een hele fije jaarwisseling veel plezier tot gauw dikke kus aan Marius, Karin, Roos, Tobias,Marleen. En natuurlijk aan de ouders van Karin.

  • 26 December 2005 - 17:27

    Susan, Maarten, Otto & Moniek:

    Hallo! Hebben jullie een fijne kerst? Wij denken in ieder geval aan jullie... Zoenen vanuit een koud en nat Nederland.

  • 27 December 2005 - 19:02

    Marja:

    Hallo Allemaal
    Ik hoor het wel Alles is prima. Ik moet zeggen ook hier is het heerlijk fris en wit en dat maakt een mens meteen blij.
    Jammer dat de foto's niet gelukt zijn. Er staat er maar 1 op maar die is wel schitterend.
    Is het nu een beetje warm bij jullie?
    Tot snel maar

  • 28 December 2005 - 09:37

    Henrike:

    Hoi Karin, Ik zie liever helemaal geen slangen en kom dan ook nooit in Artis.... 2 uur klimmen, wat moet jij een conditie hebben zeg. Maar je bent lekker actief lees ik steeds en daardoor zie je veel en heb je een heleboel te vertellen. Wat een indrukken doe je op in een ander land he? Toen ik in Canada was had ik dat al, maar ik had niet de mogelijkheid om op avontuur te gaan en vond het toch heel indrukwekkend. De sneeuw is hier al bijna weer weg, hopelijk komt ie nog terug.Heel veel plezier.Ik verheug me op na de vakantie dan mag ik me weer in het oerwoud storten.Heel veel plezier en ik lees je belevenissen wel weer binnenkort. Groetjes Henrike

  • 28 December 2005 - 17:10

    Ida:

    hoi allemaal
    Geweldig wat jullie allemaal meemaken.
    Ik vind dat je fantastisch kan vertellen Karin, je ziet het zowat voor je!!
    Ik vind jullie stoer!!

    Wij (de OUd&Nieuw mensen) gaan morgen weer 4 dagen eten, drinken enzo, en ja, op nieuwjaarsdag maken we een wandeling. OOk heel gezellig.
    Ik wens jullie nog heel veel plezier, een goed begin en tot hoors/ of ziens, liefs van Ida en natuurlijk ook van Lisa

  • 29 December 2005 - 12:54

    Bert Van Schaaijk:

    Zo te lezen is Australie een aanrader. Is het echt zo mooi op kangerooeiland?
    Iedereen alvast een fijne jaarwisseling.
    Groetjes en een knuf.
    Bert

  • 29 December 2005 - 13:20

    Erna:

    Wauw, wat een verhalen. Indrukwekkend! Laatste paar dagen en pas op hoor..... wel iedereen mee terug nemen. Voor Jules hebben de kinderen een abraham gemaakt. Vindt hij afschuwelijk, maar helaas, hij kan er niet onderuit. Hij weet het nog niet hoor, maar zaterdag zit deze meneer prinsheerlijk op de bank, met kleren aan van Jules, best een gek gezicht hoor.
    Met Pom gaat nog steeds alles goed, nog geen last van het vuurwerk. Vandaag zullen de knallen wel toenemen, het mag nu verkocht worden, we zullen wel zien.
    Geniet nog lekker en tot gauw!

  • 29 December 2005 - 17:43

    Frank:

    Hoi Karin,
    Ik heb eens uitgebreid al jullie verhalen gelezen, met terugwerkende kracht. En de foto's bekeken. Erg leuk dat je het allemaal opschrijft. Wat een fantastisch mooi land en wat een reis. Je haalt er wel helemaal uit wat er in zit! Geniet nog van het laatste stukje van de vajantie en ik zal proberen om je op te vangen als je het in januari weer met de twee boompjes op het middenplein in Diemen moet doen....slik!

    Groeten van Frank

  • 30 December 2005 - 00:20

    Dominique:

    he roos doet je hotmail het daar?
    ik heb je wat gestuurd via msn geloof ik

  • 30 December 2005 - 00:31

    Do:

    ik wil nog even opa en oma klomp zeggen dat ik hoop jullie nog een keer of vaker te zien! ik vind het echt lieve opa en oma Klomp,
    heel mooi om te lezen van en over australie en dat u de stap heeft genomen om daar naar toe te emigreren. En je dochter en gezin het avontuurlijke australie te laten zien.
    een hele dikke knuffel van Dominique!!!

  • 30 December 2005 - 00:32

    Do:

    er is iets mis gegaan in mijn tekst maar de boodschap blijft het zelfde!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wartook

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2006

we zijn thuis!!

30 December 2005

29 december 2005

30 December 2005

vrijdag...

29 December 2005

29 december 2005

28 December 2005

28 december 2005
roos, tobias,marleen, marius en karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 56
Totaal aantal bezoekers 26056

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 25 April 2013

januari 2013 down under

10 Mei 2010 - 31 Mei 2010

mijn tweede reis

18 November 2005 - 03 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: